7 Ekim 2009 Çarşamba

Amerika'da ilk bayram

Bayagidir yazmiyordum artik guncellemenin vakti geldi. Ama sorun su ki; kutuphaneden yaziyorum ve klavye ingilizce. Umarim dert etmezsiniz.

Bayram sabahi kalkar kalkmaz bayramlasip komsumuz olan Turk evine kahvaltiya gitmek icin hazirlandik. Herkes bir seyler hazirladigi icin envayi cesit yiyeceklerle donatilmis bir kahvalti sofrasi oldu. Yedik ictik muhabbet ettik. Biz geldigimizde herkes sofrada oldugu icin kimseyle bayramlasamamistik. Yemekten sonra herkesle bayramlastik. Sonra ben evi aramak icin hizlica eve dondum. Zira Turkiye'de saat 8'e geliyordu.

(Bayram sabahı evimiz)

(Bayram çocukları)

Eve gittim. Evi aradim. Kimse yoktu. Sonra amcami aradim. Bizim ekibin bir kismi ordaymis onlarla da gorustum. Sonra sirayla annemi, babami, dayimlari, amcami, halamlari, kuzenleri, arkadaslarimi, arkadaslarimin ailelerini ve hocalarimi aradim. Herkese ulasmam mumkun olmadi ama pek cok kisiyle gorustum. Cok guzel oldu. Kartal KSM cenahini aramak istedim ama telefonumu degistirdim ve numaralariniz oteki telefonda kaldi. Yani bir zahmet bana tel nolarinizi gonderin bebisler.

Telefon merasiminden sonra evde biraz zaman gecirdik ve aksam bayram toplasmasi icin kultur merkezine gittik. Yabanci arkadaslar da bize katildi. Diger eyaletlerden ve cevre sehirlerden de Turkler geldi. Topluca bayramlastik, tatli yedik.


(Bildiğin baklava)

Bayramin 2. ve 3. gunu okula gittigim icin pek bir sey anlamadim. Zira burda Ramazan bayrami tatili haliyle yok. Sinifa cikolata goturdum. Hoca ramazan bitti mi diye sordu. Evet dedim. Hintli arkadaslar musluman olmamalarina ragmen bayramin mubarek olsun diye gelip sarildilar bana. Malum Hindistan da musluman cok oldugu icin Islam kulturune asinalar.

Bayramin kacinci gunuydu bilmiyorum, kendime Walmart'tan bir bisiklet aldim. Pembe renkli guzel bir sey. Her gun hic olmazsa bir yarim saat surmeye calisiyorum mahallede. Gerci son zamanlarda hic vaktim olmuyor dersten isten. Ama cok sevimli. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder