20 Eylül 2009 Pazar

Ramazan 3. Kısım;

18. gün (7 Eylül Pazartesi); Burda İşçi Bayramı olarak kutlandığı için tatildi. Okula gitmedik yani. Evdeki boş günü değerlendirip Rita ve Angela'yı çağırdık. Güzel eğlenceli bir gün oldu. Rita her zamanki gibi harikaydı.


19. gün (8 Eylül Salı); Biz bizeydik. Misafir yoktu. Sakin bir gündü.

20. gün (9 Eylül Çarşamba); Rie ve Gülia davetliydi. Yemek sırası da bendeydi. Güzelce yemeklerimi erkenden pişirdim. Biyokimya çalışmam gerekiyordu. Misafirler gelene kadar dersimi çalıştım. İftar çok eğlenceli, bol muhabbetli geçti. Kızlar gerçekten çok şirinler.

21. gün (10 Eylül Perşembe); Evdeydim. Ders çalışmam gerekiyordu. Kızlar davete gittiler.

22. gün (11 Eylül Cuma); Cuma toplantısı bizdeydi. Bu da herkesin bize gelmesi demek oluyor. Dersim olduğu için tam anlamıyla iştirak edemedim. Çok yoğun bir gündü.

23. gün-24. gün (12-13 Eylül Haftasonu); Bu haftasonu kendimi eve kapatıp ders çalıştım. Malum pazartesi ders anlatacaktım. Pazar akşamı kültür merkezinde yemekteydik. Yemeği bu sefer beyler pişirdi. Ama ertesi gün ders anlatmam gerektiği için biz erken ayrıldık. Oldukça heyecanlıydım.

25. gün (14 Eylül Pazartesi); Sabah bir heyecan okula gittim. Baktım bebeler sınıf kapısının önünde. Hemen kapının kodunu girip anfiyi açtım. Öğrenciler içeri girerken ben ofise çıkıp eşyalarımı bıraktım. Hazırlanıp sınıfa indim. Daha öncesinde prova ettiğim gibi sınıfın ışıklarını açtım, bilgisayarı ayarladım ve projektörü çalıştırdım. 150'ye yakın öğrenci vardı. Saat tam 8 olunca, sahnenin önüne doğru çıkıp "Herkese Günaydın!" dedim. Dr. Coo.per'ın derse katılamayacağını ve dersi benim anlatacağımı belirttim. Kendimi tanıttım ve eğer ingilizcemi anlamaz iseniz lütfen elinizi kaldırıp bana söyleyin dedim. Dersin konusunu belirtip derse başladım. Zaman zaman sorular sorarak, tahtaya bir şeyler çizip tekrar ederek dersimi tamamladım. Çocuklar da sorular sordular. Birin ilk soruşunda anlamadım ama tekrar ettirdikten sonra ne dediğini anladım ve sorusunu cevapladım. Ders bitince bir yığın öğrenci soruları için yanıma geldi. Çoğu sınavla ilgili sorular sordu. Sorularını cevapladım. Birkaçına telefuzumu anlayıp anlamadıklarını sordum. Anladık, gayet iyiydin dediler. İç huzuru ile ofisime döndüm. Aradaki dersime girmedim çünkü öğleden sonra anlatacağım derse hazır olmsk istiyordum. Dersime çalıştım. Öğlen arası doktora öğrencilerinin yemekli toplantısına katıldım. Orda bölüm başkanı; sabah anlattığım dersi gelecek dönem tamamen bana vermeyi düşündüklerini söyledi. Bu nedenle de alışmam için birkaç chapter daha anlatmamı istedi. Olur dedim. :) Toplantıda pek çok yeni arkadaşla tanışıp acele ile ofisime döndüm. Hazırlanıp sınıfa indim. Yine bebeler kapının önündeydi. Bu sınıf daha küçüktü. 30 kadar öğrenci vardı. Yine bilgisayarı falan filanı hazırlayıp saat 1 olunca sınıfa selam verdim. Dr. Coop.er'ın gelemeyeceğini ve bu dersi anlatmak için elimden geleni yapacağımı söyledim. Ama amatör olduğumu da belirttim. Dersimi anlatmaya başladım. Bence bu sefer çok sıkıcıydım. Öğrenciler hayatlarından bezmiş görünüyorlardı. Dersin sonunda "bu korkunç ders için özür dilerim ama ben gerçekten amatörüm, eğer sorunuz varsa ofis saatlerimde ceveplamaktan memnuniyet duyarım"dedim. Birkaçı iyiydin miyiydin dedi ama ben performansımdan tatmin olmadım. Hocaya mail atıp durumu bildirdim. Hoca önemli değil, soruları varsa gelip sorsunlar dedi. :)
:) İlginç bir gündü yani. Akşam da Gülzire'de yemekteydik.

26. gün (15 Eylül Salı); Biyokimya dersim vardı. Her zamanki gibi müthiş bir dersti. Biyokimya'ya bayılıyorum! Akşam Burçin'in arkadaşı Amy bize davetliydi. Amy çok şirin bir kız. Amerikalı. Muhabbet ettik, eğlendik, güldük. Güzel bir akşamdı.

27. gün (16 Eylül Çarşamba); Sabah erken okula gittim. Sabah grubu öğrencilerinin sınavı vardı. Anfide toplandık. Teker teker kuralları açıklayığ kağıtları dağıttık. Erin adlı bir asistan da bize yardıma geldi. Sınavlar bitince, kağıtları toplayıp doğruca test değerlendirme merkezine gittik. Formlarımızı teslim ettik. Ben sonuçları almak için 15 dakika bekledim. Sonuçları alıp doğruca bölüme döndüm. Saat 1deki dersimizden sonra sonuçları inceleyecektik. Dersten sonra hocanın odasında buluştuk ve sonuçlara baktık. O da ne! Sınıf berbat durumda. Bir yanlışlık var mıdır diye dikkatle incelediğimizde cevap anahtarlarının karıştığını gördük. Sanırım benim hatamdı. Hoca bir şey demedi ama ben kağıtları toplayıp doğruca test merkezine gittim ve hata yaptığımı söyleyip özür diledim. Önemli değil olur böyle şeyler dediler. Testleri tekrar değerlendirip bana verdiler. Akşam bütün sonuçların değerlendirmesiyle uğraştım. İftara davete gitmedim. Evde bir şeyler hazırlayıp yedim. Nihayet bitirip hocaya son haliyle gönderdim.

28. gün (17 Eylül Perşembe); Biyokimya dersimden sonra ofise gidip notların sisteme girilmesini hallettim. Sonra eve gittim. Biraz çalıştım, biraz dinlendim, okula geri gittim. Oklahoma tarafına bir geziye katılacağım eylülün sonunda. O gezi için bir toplantı yaptık. Toplantı bitince kütüphaneye gidip biraz ders çalıştım. Yoğun bir gündü ama verimliydi. Akşama Sonay ablaya iftara gittik. Nefis yemeklerinden çatlayana kadar yedim heralde. Güzel bir geceydi. :)

29. gün (18 Eylül Cuma); Çalışmam gereken bolca dersim olduğu için davete gitmeyip evde yedim.

30. gün (19 Eylül Cumartesi); Bugün iftara Rie ve Gülia'ya davetliydik. Bize ülkelerinin yemeklerini pişirmişler. Çaktırmadan mutfağa gidip malzemelerini kontrol ettik. Her şeyin müslüman kurallarına uygun hazırlandığını anlayıp rahat bir şekilde yemeğimizi yedik. Garip ama lezzetliydi. Japon usulü patatesli soğanlı bir çorba, Japon usulü patatesli mayonezli bir salata, Japon usulü tatlı patates kızartması, Özbekistan usulü patlıcan yemeği, Japon usulü tuna balıklı suşi ve tatlı olarak da Browni yedik. Yeşil çay içip sohbet ettik. Rie bize Japon çubuklarını kullanmayı öğretti. Ama ben çok beceriksizdim.
Bayram temizliği için eve erken döndük. Mutfağı ben ve Zeynep temizleyecektik. Lavabolarımız tıkalıydı ve işler çok zorlaşmıştı. Zeynep lavaboyu tamir etmek maksadıyla borusunu çıkardı. Çıkarmasıyla beraber borudaki tüm su mutfağa içine doldu. Hemen bezlerle koşup temizledik. Zordu ama nihayet tüm dolaplarımız dahil olmak üzere mutfağımızı temizledik. Bayrama hazırdık artık! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder