5 Ağustos 2009 Çarşamba

Sosyal güvenlik numarası ve ehliyet;

Pazartesi öğle arası sosyal güvenlik numarası almak için Zeynep bizi aldı. Ekibimize Laura da katıldı. Laura, ben, Burçin ve Zeynep arabayla sosyal güvenlik binasına gittik. Tabiki çok kalabalıktı. Sıra numarası aldık ve gerekli formları doldurduk. Oturduk, başladık beklemeye. Laura dinimiz ve kültürümüzle ilgili pek çok soru sordu. Elimizden geldiğince onları cevaplamaya çalıştık. Uzun bir bekleyişin ardından sıramız nihayet okundu ve işlemleri yaptırdık. Öğleden sonraki derse geç kalmıştık. Neyse derse gittik. Ders sonrası Zeynep gelip bizi aldı ve evimiz için alışverişe çıktık. Tabak, bardak, kaşık-çatal gibi şeyler aldık. Ben yine odama bir kaç şey aldım. Eve döndük. Yemek yedik ve aldığımız şeyleri yerleştirdik. ....

Ertesi sabah Zeynep beni yurda bıraktı. Yarım saat kadar kestirdim. Ardından ehliyet sorularına çalışmaya başladım. Öğlene doğru Zeynep aldı beni okuldan gidip öğrenci belgesi aldık. Ehliyet binasına giderken arabayı ben sürdüm. Burda kurallar biraz farklı. Onlara alışmaya çalıştım. Ehliyet ofisine vardık ve işlemlere başladık. Önce belgelerinle kayıt oluyorsun, sonra seni arka tarafta bilgisayara yönlendiriyolar. Dokunmatik ekranda soruları cevaplıyorsun ve anında soru doğru mu yanlış mı görebiliyorsun. Adeta kim 500 milyar ister kıvamında bir sınav. 22 soru vardı, 1 tane yanlış yaptım ve sınavı geçtim. Bu sınavı geçince kağıttan bir ehliyet veriyorlar. Permit deniyor ona. Bunun manası artık yanında 21 yaşından büyük ehliyetli biri varken araba sürebilirsin demek. Cuma günü direksiyon sınavını alabilirmişim. Uygun bir tarihte gidip onu da halledicez inşallah. Sınavdan sonra beni yurda bırakmlarını istedim. Eşyalarımı toparladım. Planımı programımı düzenledim.

Bu kadar, başka önemli bir şey yok :P

3 yorum:

  1. İlk araba kullanmaya başladığım da arkadaşım Selda 'Allah tekerine taş değdirmesin Aytencim'demişti.O zamandan beri çok hoşuma gider bu dua...Seninde permit'in (:P) hayırlı olsun Allah tekerine taş bile değdirmesin canım.Gerçi oranın yollarında taş yoktur heralde :) Ayten

    YanıtlaSil
  2. Arkadasım öncelikle, ehliyetin hayırlı olsun darısı basımıza :) Yazını okudum sınav sorularına çalışıyordum diyorsun. Sorulara internetten bir siteden ulaştı isen adresini verebilir misin. Eğer dokuman halinde ise gulkacar@yahoo.com adresine gonderirsen çok sevinirim. Çok makbule geçecek.
    Başarılar

    YanıtlaSil
  3. zeynepcim ehliyeti aldın geziyosun herhalde ,kaç gün oldu yazılara ara verdin.okuyucu kitlen sabırsızlanmakla birlikte senden haber alamadığı için de endişeleniyor :))
    elifff

    YanıtlaSil